שיקוף המציאות הוא ההפך מהבניית המציאות, על פי גישה זו יש לשקף את המציאות בתקשורת בדיוק כפי שהיא ולא לשנות אותה או לעוות אותה בהתאם לאינטרסים האישיים של גופי התקשורת והמפרסמים השונים.
מושג זה מתקשר לנושא עבודתי מאחר והיא עוסקת בדילמה האם התקשורת צריכה להבנות את המציאות או לשקף אותה?. בעבודתי בחרתי להתייחס לאידיאל היופי ולייצוגם של נשים בתקשורת ובעיקר בפרסומות. התקשורת יוצרת מציאות מדומה בה כל אישה היא בעלת גוף של דוגמנית ועור פנים חלק וללא פגם ושיער גולש. בצורה הזו התקשורת פוגעת בצופות הצעירות אשר מנקודת מבטן זוהי המציאות וכך אמורה אישה להראות ואם אינך עונה לדרישות הללו את לא בסדר. במידה והתקשורת תפעל על פי הגישה של שיקוף המציאות היא תמנע את הפגיעה בנערות הצעירות וביצירת המציאות השקרית.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה