תאוריית אובדן הילדות טוענת כי חשיפת הילדים לתכני
טלוויזיה שאינם תואמים את גילם ובשעות שאינן מתאימות ולא תורמות לצמיחתם הם
הגורמים לאובדן הילדות. הטשטוש בין סדרות משפחתיות לסדרות למבוגרים גורם למעבר
מידיי ובלתי נשלט של הילדים מהילדות לעולם המבוגרים. בעידן של תקשורת המונים,
הילדות הולכת ונעלמת. כתוצאה מכך קורים תהליכים נוספים כמו אבדן סמכות ההורים,
חוסר נימוס ואימוץ של דפוסי התנהגות בעייתיים או לא מותאמים. הטלוויזיה גרמה
לתהליך זה כתוצאה ממתן מידע מלא ושווה לכל אדם מבלי להפריד בין הקהלים השונים,
הילדים למעשה כך מאבדים מתמימותם.
מושג זה מתקשר לעבודתי באופן הבא: פרסומות האופנה והקוסמטיקה מציגות דוגמניות צעירות שמעוררות יותר הזדהות ושייכות לקהל הצופות הצעירות\ילדות. כאשר הן צופות בפרסומת הן רוצות לחקות את הדוגמנית, להראות כמותה ולרכוש את המוצרים שהיא מפרסמת גם אם הם אינם תואמים לגיל ולאורח החיים הנורמטיבי של ילדה צעירה. בעבר המתנה המושלמת לנערה\ילדה צעירה הייתה אופניים ,צעצוע או בגד חדש, כיום כל נערה אשר מגיעה לגיל מצווה חולמת לקבל במתנה ערכת איפור מקצועית או טיפול במכון יופי.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה