הבניית המציאות


הבניית המציאות מציגה את הקשר בין המציאות לבין ייצוגה בתקשורת. על פי גישה זו התקשורת מבנה את המציאות כפי שהיא רואה לנכון ועל פי האינטרסים שלה וכך היא בעצם משדרת אותה על המסך בפני הצופים בבית. הבניית המציאות אומרת כי אין דבר כזה יצוג אובייקטיבי, מאחר ולכל אחד יש דעה והשפעה מסויימת שום גוף תקשורת הוא לא אובייקטיבי. תאורייה זו מעצבת את התפיסה המחשבתית של האדם וכך נותנת כוח רב לכלי התקשורת עלינו- הצופים.


מושג זה מתקשר לנושא עבודתי בכך ששאלת החקר בה אני עוסקת היא האם התקשורת צריכה להבנות את המציאות או לשקף אותה?. בעבודתי בחרתי להתייחס לאידיאל היופי ולייצוגם של נשים בתקשורת ובעיקר בפרסומות. התקשורת יוצרת מציאות מדומה בה כל אישה היא בעלת גוף של דוגמנית ועור פנים חלק וללא פגם ושיער גולש. בצורה הזו התקשורת פוגעת בצופות הצעירות אשר מאמינות כי הנשים המוצגות בפרסומות הן מוצלחות ומאושרות יותר. השלמות המוצגת על ידי אידיאל היופי הכמעט בלתי מושג ורחוק מהמציאות, גורמת לתסכול רב ולהתעסקות יתר במראה החיצוני, מה שבא על חשבון התרומה להתפתחות אישית  וצמיחה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עבודת גמר (למד) בתקשורת וחברה תשע"ט שם התלמיד\ה: גאיה אביב ת.ז: 212265938 נושא העבודה: אדיאל היופי בפרסומות הטלוויזיה פרומו...