סיכום


ממצאים ומסקנות: 

בעבודתי רציתי: 
בעבודתי רציתי לבדוק האם התקשורת ופרסומות הטלוויזיה, משקפות מציאות או מבנות מציאות בנוגע לאידיאל היופי. מטרתי הייתה לחקור מהו אידיאל היופי וכיצד הוא מוצג בפרסומות הטלוויזיה. 
מדוע אותו אידיאל הוא זה שנחשב למקובל, יפה, סקסי ונחשק. מדוע נשים ונערות צעירות צריכות להרגיש "פחות טובות",מאחר והן לא עומדות בסטנדרטים שהתקשורת הציבה?.

השערתי הייתה: 
בראשית תהליך החקר שלי השערתי הייתה כי התקשורת אכן מבנה לנו מציאות ולא משקפת אותה. 

תוצאות המחקר:
תוצאות המחקר שלי הן כי מתוך 8 פרסומות אשר בדקתי בעזרת 5 קריטריונים, 6 פרסומות מבנות לנו מציאות ומציגות אידיאל יופי שאינו תואם את המציאות ואינו בר השגה. הדימוי של הנשים המוצגות בפרסומות הללו היה זהה,מבנה גוף רזה,גבוהות ולרוב בעלות עיניים בהירות. 7 מתוך 8 הפרסומות לבחורה המפרסמת אין טקסט או קטע בו היא מדברת,לרוב אותן הדוגמניות משמות רק כפנים יפות. ב-3 פרסומות שבדקתי הופיעו גם גברים,תפקידם בפרסומות היה מאוד מינימלי וללא טקסט. בכל הפרסומות הגברים היוו רמיזה למיניות ולכך שהן חושקים בבחורות היפות אשר מופיעות בפרסומת. 


מסקנות:
מסקנתי העיקרית מהחקר שערכתי היא שאכן פרסומות הטלוויזיה מבנות את המציאות ולא משקפות אותה. מאחר ומתוך 8 הפרסומת אשר חקרתי 6 פרסומות הן פרסומות אשר מבנות את המציאות באופן מוחלט,הדימוי של הנשים בפרסומות הללו הוא בדיוק על פי אידיאל היופי כיום. אידיאל זה אינו תואם את המציאות, ואינו מייצג את רוב הנשים והנערות. היצוג הנשי בפרסומות הללו מאדיר את היופי והשלמות של הנשים, המסר המועבר הוא שהיותם נשים יפות הופך למצליחות,נחשקות ורצויות. כל זאת הוביל אותי למסקנתי העיקרית, החברה בה אנו חיים כיום עסוקה בחיצוניות ולא בתוכן, חברה שיטחית וביקורתית אשר מציבה נורמות לא הגיוניות,ואם אינך פועל על פיהן את זוכה לסנקציות שליליות מצד החברה. 



אוריינות אזרחית- 

יצוג הנשים בפרסומות הוא נושא אשר מעורר רגשות רבים אצל נשים ונערות. הייצוג השקרי של אידיאל היופי בפרסומות גורם לאזרחיות המדינה לחוש כעס מאחר והדוגמניות אשר מוצגות בפרסומות אינן מייצגות את הציבור הנשי במדינת ישראל. נושא זה פוגש כל אישה ונערה בימנו, מאחר וכיום קיימת חשיבות רבה לחיצוניות ולדימוי הגוף. יתר על כך, המדיות החברתיות השונות אשר עוסקות בשיתוף תמונות וצבירת לייקים, מעצימות את החשיבות הניתנת למראה החיצוני


אוריינות תקשורתית- 
יצוג הנשים בפרסומות הוא נושא שרלוונטי במידה רבה למציאות בה אנו חיים כיום. בימים אלו בו התקשורת והמדיות החברתיות מעודדת לאמץ אידיאל של גוף רזה כאידיאל ריאליסטי בר ישום- במיוחד בנוגע לנשים ונערות צעירות, כל זאת במטרה להעלות את הרייטינג של הפרסומות הללו.

אידיאל היופי מעודד את המכירות, המפרסמים משתמשים בדוגמניות היפות והרזות כדי להעלות את המכירות של מותגי האופה שהם מפרסמים או של מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה. כל המוצרים הללו יוצרים אשליה בעיניהם של הצופות, המפרסמים גורמים להן להאמין שאם ירכשו את מוצריהם הן ישיגו את המראה הזוהר והמושלם שהן חושקות בו.



הכרעה-דעתי האישית

הדעה האישית שלי בנוגע לדילמה אידיאל היופי בתקשורת הבנייה או שיקוף, היא בהחלט כי אידיאל היופי בתקשורת הוא הבנייה ואיננו שיקוף. לאחר החקר שערכתי הסקתי כי פרסומות הטלוויזה מבנות אידיאל יופי שאיינו מציאותי. האידיאל הזה אידיאל הרזון, זוהי השאיפה העיקרית של כל אישה בימנו, אחד הגורמים העיקריים לכך הן פרסומות הטלוויזיה אשר אינן משקפת את המציאות כפי שהיא. אני מאמינה כי על התקשורת וחברות הפרסום לשנות את הדרך החשיבה ותפיסת העולם שלהם לגבי אידיאל היופי. עליהם לשקף לנו הצופים המציאות ולא ליצור אשליה שכל אישה אמורה להראות כמו דוגמנית. הפרסומת של מותג בגדי הים של הדוגמנית למידות גדולות אשלי גראהם, מציגה כיצד פרסומות הטלוויזיה צריכות להיות לפי דעתי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עבודת גמר (למד) בתקשורת וחברה תשע"ט שם התלמיד\ה: גאיה אביב ת.ז: 212265938 נושא העבודה: אדיאל היופי בפרסומות הטלוויזיה פרומו...