חוק הפוטושופ


חוק הפוטשופ הוא חוק המחייב משרדי פרסום לציין על גבי מודעות האם הדוגמניות\ים המשתתפים בפרסומת עברו הצרת היקפים באמצעות תוכנת מחשב גרפית, דוגמת פוטושופ. את חקיקת חוק זה יזמה ח"כ הכנסת רחל אדטו. מפרסמים שיעברו על חוק זה יהיו חשופים לתביעות בבתי משפט על ידי חולות הסובלות מהפרעות אכילה ובני משפחותיהןהחוק גם מונע מדוגמניות ישראליות הסובלות מתת משקל להשתתף בקמפיינים לשוק המקומי שמדד מסת הגוף שלהם נמוך מזה הקבוע בחוק. הדוגמניות\ים מחויבים להציג אישור רפואי כי אינם בתת משקללדברי חברת הכנסת אדטו,"חוק זה מחזיר את מודל היופי לגבולות ההיגיון, לגבולות בריאים.."

מושג זה מתקשר לעבודתי באופן הבא: תעשיית הפרסום מציגה מסרים סמויים כי רזון קיצוני הוא דבר ראוי וחיובי. חוק זה למעשה מנתץ את אידיאל היופי האנורקטי אשר משמש כמודל לנוער והצעירים ובהם כאלה שבניסיון החיקוי הבלתי אפשרי הגיעו להפרעות אכילה
חקיקת החוק מסמלת את השינוי הרצון בחשיבה והתייחסות לאידיאל היופי הרווח בחברה. לא עוד העברת מסר כי רזון חולני=מראה סקסי, מסר נגד דוגמניות\ים שלהם יש התעסקות אובססיבית בדיאטות ורזון קיצוני ומשמשים מודל חיקוי והערצה לדור הצעירמגיפת הפרעות האכילה הורגת יותר מ-30 בני נוער בישראל מדי שנה.
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עבודת גמר (למד) בתקשורת וחברה תשע"ט שם התלמיד\ה: גאיה אביב ת.ז: 212265938 נושא העבודה: אדיאל היופי בפרסומות הטלוויזיה פרומו...